pátek 11. července 2014

Kouzlení s kukuřičnou moukou

Musím říct, že co se týče pečení z alternativních přísad (bezlepkové suroviny, jiné mouky než klasická pšeničná) jsem začátečník - amatér.
Zatím jsem zkusila pár moučníků z ovesných vloček, něco málo z pohankové mouky a nyní tedy zkouším kukuřičnou mouku. Těžko jsem vymýšlela, co z toho vlastně udělám. K obědu jsem měla naplánované palačinky, tak mě osvítilo, proč je vlastně nezkusit z této mouky? Takže TO JE  Kouzlo První. Ještě mi trochu mouky zbylo, takže jsem nažhavila google a našla recept na piškotové těsto z kukučičné mouky. To je Kouzlo Druhé :-)

PALAČINKY Z KUKUŘIČNÉ MOUKY S OCHUCENÝM TVAROHEM:

350 ml mléka
2 vejce
50 g cukru
3petka soli
200 g kukuřičné hladké mouky
olej na smažení

Vejce s cukrem, špetkou soli, vyšleháme v mléce a přidáváme mouku. Necháme odležet 30 min. v lednici. Pak na trošce pleje smažíme palačinky.
Lze pomazat džemem, tvarohem, jogurtem, ovocem, atd. dle chuti.




PIŠKOTOVÉ TĚSTO Z KUKUŘIČNÉ MOUKY:

2 hrnky kukuřičné hladké mouky
1 kypřící prášek do pečiva
3 vejce - rozdělit žloutky a bílky
3/4 hrnku cukru
1/2 hrnku oleje
1/2 hrnku vody nebo mléka - množství dle konzistence těsta, tak akorát :-)
citronová kůra

Postup je klasický jako u většiny těst. Mouku, citronovou kůru + kypřící prášek promícháme. Žloutky ušleháme s cukrem, přidáme olej, přilejeme mléko. Smícháme s moučnou směsí. Nakonec jemně vmícháme sníh z bílků. Na vymazaném a vysypaném plechu pečeme asi 20 min. na 180 stupňů.



Toto těsto bych řekla je takový univerzál - lze do něj přidat ovoce a navrch drobenku a máme koláč. Nebo udělat s jakýmkoliv krémem :-) Já zvolila banánový krém :-)



Žádné komentáře:

Okomentovat