pátek 9. ledna 2015

Jen tak o jídle :-)

Dobré ráno holčičky :-)
Tak co, už jste po snídani? Já jo, musím říct, že snídaně je nejlepší jídlo během celého dne, takže u mě rituál, který si maximálně užívám. I když jím nejdříve 2 hodiny po probuzení (protože než všechno, co je potřeba udělám, tak to tak prostě vyjde). Nejdřív musím zaopatřit moji malou společnici, která pak usedá ke své milované kouzelné školce (díky bohu za ni :-) - je to můj neoblíbenější TV pořad - díky ní si i já můžu dopřát klid na snídani a kafíčko). Snídani si vychutnávám, snídám klidně i hodinu :-)
A víte, jak se říká, že u jídla by se nemělo dělat nic jiného, než jíst - tak u mě přesně naopak. Jedině u jídla je chvilka, kdy pouštím počítač a čučím na internet, facebook a taky kdy se snažím napsat pár slov i pro vás :-) Tak pěkné ráno :-)
A tady moje klasická snídaně - málokdy jím něco jiného.
Vločková kaše (na různé způsoby - skořicová, kakaová, obyčejná bez příchutě) + mléčný výrobek (jogurt, tvaroh, pudink, atd.) + ovoce (čerstvé, mražené, nebo i kompot). A takhle to střídám pořád dokola :-)



Máme tady dopoledne. To je u mě většinou hektické - vařím, uklízím, věnuji se svojí mladší dcerce (ta starší je většinou ve školce) a dělám spoustu dalších věcí. Takže svačina je podle hladu a podle času. Někdy jen kafe (pak ale mám dříve oběd) nebo něco rychlého - kus ovoce, mléčný výrobek, musli tyčinka nebo proteinová tyčinka (to ale málokdy, většinou pokud jsem někde mimo domov).
Dnes tedy takto:


Oběd se snažím jíst v klidu, takže kolem 12:30 hodin uložím k polednímu spánku svoji malou holčičku, udělám si své povinnosti, dovařím oběd. Vařím většinou dva obědy - pro sebe zvlášť, pro rodinu taky zvlášť, ale vždy se to snažím nějak skloubit. Takže aspoň přílohu, nebo maso míváme stejné, jen sobě dietně upravuji. Obědvám mezi 14-15 hodinou.
Dnes jsem rodině dělala gulášovou polévku a bramborovou kaši s uzeným masem. A sobě tedy podobně, akorát bez polévky a navíc se špenátem (pouze okořením a podusím na vodě bez tuku).


Odpolední svačinu si dávám kolem 17. hodiny. Někdy ji mám na sladko někdy na slano, podle chuti. Hodně ráda a velmi často peču, denně peču domácí pečivo a většinou i něco sladkého pro manžela a děti. Takže na odpolední svačinku si občas dopřeji i kus domácího pečiva nebo koláče :-)

Dnes domácí bulka, zeleninový cottage a zelenina :-)


Večeře je u mě vždycky velmi vydatná, protože večeřím často po cvičení, kolem 20. hodiny. Téměř nikdy nemám k večeři sladké jídlo. Vždy spíš bílkoviny (šunka, sýry, vejce, tuňák, atd.), kousek pečiva, nejčastěji různé celozrnné žitné chleby a spoustu zeleniny. Zeleninu mám velmi ráda a jsem typ člověka, který se musí najíst opravdu dosyta, jinak bych pořád chodila a loudila, co bych ještě snědla. Takže zeleninou podstatně zvýším objem jídla a pak už nemám ani hlad ani chutě. 

Dnes tedy k večeři byl celozrnný chléb, cizrnová pomazánka (recept je v nedávném příspěvku), šunka, zelenina.

Spát chodím až kolem půlnoci, takže většinou mě pravidelně kolem 22. hodiny chytá pocit, že bych si něco malého dala. Nebráním se tomu, protože už se znám, takže si vždycky trošku KJ vyšetřím na nějaký malý hřích - třeba kousek čerstvého ovoce, nebo pár kousků sušeného ovoce, nebo kousínek čokoládky (ale pssssst, já vím, že na večer bych neměla!!!! - chi chi). 

Žádné komentáře:

Okomentovat