pondělí 5. ledna 2015

Do nového roku s novým receptem

Dnes jsem vyzkoušela nový recept na chleba - je úžasný chuťově, zároveň rychlý a jednoduchý, zvládne jej i pekař - začátečník :-)


Kváskový pšenično-žitný chléb s vločkami a semínky 


Kvásek: 250g žitné mouky + 230g vody + 50g žitného kvásku - nechat rozkvasit 10-12 hodin.

Potom přidat: 230g teplé vody, 250g hladké chlebové mouky, 1,5 lžičky soli, 1,5 lžičky cukru, 1,5 lžičky octa, 1,5 lžičky oleje (dala jsem olivový), 1 lžička kmínu, hrst ovesných vloček, hrst semínek (dala jsem slunečnicová).

Vymíchat řídké těsto, nechat kynout v míse asi 1-2 hod., aby těsto zdvojnásobilo objem, pak přendat do vymazané formy, posypat semínky (dala jsem dýňová), nechat ještě chvilku kynout (asi 20-30 min.) a dát péct na 185°C asi 50 min. 




A ke chlebíčku doporučuji CIZRNOVOU POMAZÁNKU: 
Dnes jsem si tento recept vymyslela a velmi mě i mému manželovi chutnala :-)

300g doměkka uvařené cizrny, 2 vejce natvrdo, 250g sterilované zeleniny (směs do bramborového salátu) - pouze pevný podíl, 60g lučiny, 60g plnotučné hořčice, 40g kečupu se stévií, sůl a pepř dle chuti.

Uvařenou cizrnu rozmixujeme a přidáme ostatní suroviny, dobře promícháme, dochutíme. 



Dobrou chuť :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat