pátek 28. listopadu 2014

Předvánoční upozornění :-)

Ahoj milí čtenáři :-)
Než vám sem napíšu další receptíky, tak vám musím říct jednu záludnost. Přivedl mě na ni můj manžel, který ochutnává vše, co upeču :-) Dej sem talíř těch koleček s tou čokoládou a dám si k tomu kapučíno, joooo? No co, klíďo mu to dám, ale můj manžel žije v představě, že zdravé cukroví je vlastně dietní a tím pádem se může jíst po kilech !!!! A za druhé - kapučíno je kalorická bomba :-D Takže věřím, že vy jste, co se týče této problematiky už pokročilejší a víte, že ať zdravé nebo nezdravé, prostě cukroví je VŽDY kalorické a tím pádem při dietě nevhodné. Ale když teda máme ty vánoce, tak něco na stole by býti mělo, takže si pečeme zdravěji a dietněji a papáme s mírou ;-)
Já peču zdravěji hlavně pro děti, pro ty by vánoce bez cukroví neměly tu správnou atmosféru. A když už teda mají jíst sladké, tak ať je to aspoň něčím přínosné, že jo :-)
A za odměnu, že jste si tohle přečetli, tady máte dobrůtky:

Dětské sušenky (recept lze použít jako klasické vykrajované cukroví)
Pořád jsem sháněla dobré těsto na sušenky pro děti. Vyzkoušela jsem snad 6 druhů těst a pořád to nebylo to pravé. Dnes jsem chtěla zase zkusit nový recept, nicméně sušenky vypadaly děsně a rovnou letěly do koše  To mě tak nasr..., že jsem to vzala do svých rukou a vykoumala si recept sama, s tím původním moc společného nemá  Sušenky jsou perfektní  Vzorek jde vidět nejlépe ze všech, co jsem zkusila, drží tvar, těsto je jemné, ale celkem se s ním pracovalo dobře (i když jsem ho nenechala odležet, jak jsem byla naštvaná), mají krásnou barvičku, ani světlé ani tmavé, prostě dozlatova a chuťově jsou božíííííí  
Takže recept:
60g hladké mouky, 60g špaldové jemně mleté mouky, 60g másla (ne jiný tuk), 40g tekutého medu. Zpracujeme jemné těsto, necháme chvíli v lednici odpočinout (lépe se s ním bude pracovat) a razítkem vykrájíme sušenky. Pekla jsem na 180°C a pozor hlídat tak 7-8 min.!!! Podle barvičky



A ještě něco pro dospěláky: 

CELOZRNNÉ RICOTTOVÉ CUKROVÍ. 
Recept jsem dělala dle sebe, ale takových podobných obměn je spousta  
130g celozrnné mouky pšeničné (může být i špaldovka), 100g ricotty, 100g másla. 

Vypracujeme těsto, dáme ztuhnout do lednice, rozválíme, vykrájíme. Těsto není sladké, takže pak slepujeme marmeládou, nebo nutellou, ozdobíme jak chceme. Je to měkké hned po upečení.


Žádné komentáře:

Okomentovat