pondělí 24. listopadu 2014

Dnešní zkouška :-) ŠPALDOVÁ VÁNOČKA

TAK JSEM SE DNES ROZHODLA VYZKOUŠET NOVÝ RECEPT NA VÁNOČKU - ZE ŠPALDY :-)
Moc se mi nedařilo, zlobily mě kvasnice, nejdřív to kynout nechtělo, pak zas kynulo až moc. Nicméně jsem to tak nějak zvládla, Výsledek vzhledově dokonalý není, protože mi potvůrka praskla nahoře, tím pádem je trochu nakřivo, ale chutná výborně :-)
Tak třeba na štědrý den bude tato zdravější varianta místo klasiky :-)

RECEPT:

Ingredience

  • 500 - 600 g špaldové mouky jemně mleté (dle konzistence těsta)
  • 150 g třtinového cukru 
  • 100 g másla
  • 250 ml mléka 
  • 1 vejce
  • 1 žloutek
  • 20 g droždí
  • rozinky, mande, ořechy dle chuti
  • sůl

Postup přípravy


Do mísy nasypeme mouku, přidáme máslo pokojové teploty, vejce, vykynutý kvásek a sůl. Kvásek připravíme z droždí, z trochu cukru a  vlažného mléka. Hotové těsto necháme v teple vykynout. Těsto rozdělíme, upleteme vánočku, potřeme vajíčkem. Posypeme mandlemi. Pečeme v předehřáté troubě na 160°C asi 45 min.

Žádné komentáře:

Okomentovat