úterý 25. listopadu 2014

Zase troška pečení :-)

Ahojky zlatíčka, tak dneska mám pro vás zase pár receptíků :-)

Pokud chcete něco rychlého, trochu i zdravějšího a moooooc dobrého doporučuji tyto:

ŠPALDOVÉ KEFÍROVÉ MUFFINKY:

Recept jsem si upravila podle sebe.
1 hrnek (250 ml) kefíru, 1/2 hrnku oleje, 1 hrnek třtinového cukru, 2 hrnky špaldové jemně mleté mouky, 1 lžička sody, může být 1 lžíce kakaa na obarvení poloviny těsta (já nedávala), sekané mandle na ozdobu. Vše smíchat, nalít těsto do košíčků, pozor vyběhnou, tak plnit jen do 3/4!!! Dovnitř jsem dala oříškovou nugetu, TA SAMOZŘEJMĚ BÝT NEMUSÍ  Muffinky jsou vynikající, velmi vláčné a jemné 



Další dobrůtka, o kterou se podělím jsou vločkové pusinky :-) To je dobrota, jsou hned měkkounké, takže poslouží i kdykoliv jindy jako sušenky, ne jen o vánocích :-)

VLOČKOVÉ PUSINKY:

100g ovesných vloček, 150g vlašských ořechů, 1 vejce, ½ prášku do pečiva, ½ vanilkového cukru, 100g medu, 100g rostlinného tuku

Vločky nasucho opečeme na pánvi a necháme vychladnout. Rozemeleme, přidáme nastrouhané ořechy, vejce, prášek do pečiva, vanilkový cukr, med a kousky změklého rostlinného tuku. Vypracujeme těsto, je řidší, necháme ho v lednici ztuhnout.
Potom lžičkou odebíráme kousky, uděláme kuličky, přendáme na papírem vyložený plech. Upečeme na 180°C asi 12 min. dle trouby. Kuličky se roztečou a budou z nich placičky. Necháme je vychladnout na plechu, až potom opatrně přendáme, ozdobíme dle fantazie. Já je máčela do čokolády :-)



Žádné komentáře:

Okomentovat