pátek 15. srpna 2014

Receptík na dietní dušenou mrkvičku :-)

Dnes jsem měla v plánu na oběd zapečenou brokolici, nicméně rodině jsem pekla maso a je ho nějak moc, tak si dám taky, abych nemusela mít kastrůlky v lednici, a jak tak do té lednice koukám, vidím mrkev, takže volba je jasná :-) Brokolice bude na večeři :-)

Dušená mrkev podle mě :-)

Suroviny:
5g (1 lžička) kokosového oleje, 350g nahrubo nastrouhané mrkve, sůl, pepř, lžička cukru (já sladím stévií), já dala ještě trošku koření na zeleninu (kupuju ve zdravé výživě, ale může být třeba i Podravka - pak ale nepřisolujte), a nakonec hraška na zahuštění.

Postup:
Na pánvi rozehřeji lžičku oleje, přidám nastrouhanou mrkev, chvilku restuji, podleji trošku vodou, dusím do měkka, ochutím, okořením. Nakonec rozmíchám lžíci hrašky na zahušťování v trošce vody a přidám k mrkvičce. Pokud by ještě byla dost řídká (jako u mě, protože jsem dala víc vody), možno přidat lžičku vlákniny (psyllium) a rozmíchat. Krásně to mrkev zahustí.

Moc jsem si pochutnala. Akorát mi to nepřišlo nějak zajímavé, tak jsem nefotila :-/ Pozor je to porce pro velké jedlíky, někdo by to mohl mít na 2 jídla :-))) K tomu jsem měla pečenou vepřovou kýtu, vařený brambor a klasicky sterilovanou okurku.

Žádné komentáře:

Okomentovat