úterý 5. srpna 2014

CUKETOVÁ SEZONA :-)


Prostě jinak to nejde, cukety na zahrádkách dorůstají a velmi úspěšní pěstitelé (jako je například můj hodný pan soused) nevědí, co s tím, tak obdarovávají ty méně schopné zahrádkáře (jako jsem já). Takže přestože na to nemám žádnou zásluhu, cuket (a salátových okurek :-) ) mám momentálně pořád dost :-)
Jsem za to velmi ráda, jelikož oboje zbožňuji :-)

Cukety se dají upravovat na spoustu způsobů - nejčastěji je zapékám (viz. plno fotek v předchozích příspěvcích :-) ). Rodině jsem dělala už 2x buchtu (recept na tu první tady máte, ta druhá už je trochu kaloricky vydatnější, ale hoooodně dobrá. Ale recept sem nedávám, abych vás zbytečně netrápila chutěma :-D ) No a jinak lze udělat cuketu na styl zelí, cuketovou nádivku, nebo cuketovou pomazánku - a tu jsem si dnes dělala já. 

Takže zase jeden receptíček - CUKETOVÁ POMAZÁNKA:

Pozor - prudce žravééééé!!!!

SUROVINY:
1 lžička olivového oleje
česnek dle chuti (já dala 4 menší stroužky)
cuketa cca 200-250g
tavený sýr (já dala lučinu nadýchanou s bylinkama - nic jiného doma nebylo :-), určitě by to šlo i s pomazánkovým máslem, apod.)

POSTUP:
- na pánev kápneme olivový olej
- přidáme rozmačkaný česnek a nahrubo nastrouhanou cuketu
- restujeme, promícháváme, dokud cuketa nezměkne - asi 10 min.
- na pánev přidáme lučinu a promícháme, dokud se vše perfektně nespojí
- můžeme posolit, popepřit dle chuti - záleží, jaký dáme sýr
- necháme vychladnout a můžeme papat :-) 

HOTOVÁ POMAZÁNKA

A MOJE VEČEŘE:

1 plátek žitného celozrnného černého chleba
cuketová pomazánka
šunka
zelenina

Dobrou chuť!!!


Tak si tady včera píšu o cuketách a dnes mi kamarádka přinesla tyhle obří krasavice!!!!!

Pro představu mají asi půl metru :-)

No takže pokračuju v cuketovém vaření !!!!


Včerejší oběd:
Treska ve smetanovém přelivu, pečená cuketa, pečené brambory,
žampionový salát

Dnešní oběd:

Zapečená cuketa s kuřecím masem, cherry rajčátky, chilli omáčkou a feta sýrem



Zítřejší oběd:

Cuketové zelí (ještě nevím s čím přesně bude :-) )

RECEPT:

Suroviny:
lžíce olivového oleje, cibule, cuketa, sůl, cukr, ocet, brambory, hraška na zahuštění
Postup: 
Na oleji osmahnu cibulku, přidám nahrubo nastrouhanou cuketu, orestuju, podleju, vařím do měkka. Ochutím, přidám najemno nastrouhanou bramboru, zahustím hraškou.
Je to mňamka!! Dobrou chuť!!!



Žádné komentáře:

Okomentovat